Peter-en-Margareth.reismee.nl

Wild wild west

We zijn vanmorgen weer op tijd vertrokken om naar Tombstone te gaan, wild wild west! Na een tip van een winkel waar we geweest zijn zou er in Anthem, voorstadje van Phoenix, een outlet mall zijn. Net zo iets als Bataviastad. Aangezien we daar langs rijden als we naar Tombstone gaan besluiten we daar even te kijken.

Merken als Under Armour, Guess, Nike etc. en een aantal eettentjes doemen op aan de rechterkant van de I 17, daar stoppen we, Anthem.

Een uur of twaalf zijn we er wel klaar mee en stappen weer in de 'Hemi' om onze weg naar Tombstone te vervolgen. Het is een rit van 5,5 uur en we hebben nog vier uur te gaan. Dan zijn we daar rond 16.30 uur. Onderweg, anderhalf uur later, spot ik een Starbucks. Lekker, even een 'lekker' bakkie en een sanitaire stop. Nog even de benen strekken en 'off we go'. Onderweg wel enige kleine Tumbleweeds gezien! En blowing dust, lijkt op een kleine tornado's. We zijn om 16.15 uur in Tombstone en checken in bij Grand Hotel Tombstone. We willen eigenlijk meteen naar het centrum, blijkt ook Fremontstreet (net als Las Vegas) te zijn! We vragen bij de receptie de weg en krijgen een plattegrond. Onderweg komen we 'Boothill Graveyard' tegen, daar gaan we morgen heen. In Fremontstreet blijken alle winkels al te gaan al sluiten dus ook morgen maar. Nog wel even lekker gegeten in 'Big Nose Kate's Saloon' onder het genot van 'live music'. Nog verder de straat door gelopen en 'Grandma's Frontiers Fudge Factory was nog open! Zelfgemaakte fudge! We gingen met zowat een kilo (!) de deur uit, voor $ 17,-. Delicious!! En nog even een 'nice conversation' gehad met de 'lokals' over de verkiezingen. Morgen het debat van Hillery en Trump, we gaan kijken!

Terug in de hotelkamer wast Peet nog even zijn t-shirt, shirt is schoon maar de wasbak wil niet meer leeg lopen! We vragen een andere kamer maar het hotel is vol. Nou ja....de wasbak heeft een overloop. Na problemen met de t.v. te hebben opgelost hebben we avond. Het is inmiddels zeven uur en we zijn bekaf, het was weer een beste dag! Morgen verder.....