Peter-en-Margareth.reismee.nl

Tombstone

Tombstone.....we dachten nog geheel zoals het was maar ook hier erg veel commercie. Je kan, net als in Volendam, verkleed op de foto. Deze dan wel in sepia. Er wordt een scène gespeeld van Wyatt Erp, je kan een paard en wagentour doen en vele souvenir winkeltjes. Het was leuk om te zien maar voor dat toeristengedoe kwamen we niet.

Vanmorgen stapte ik de douche uit, lopen er oorwurmen!! Gadverdamme....ik ben wel erg snel klaar vandaag! Na uitgecheckt te hebben besluiten we om nog wel langs de Boothill Graveyard te gaan. Daar liggen er velen, shot, drown, suïcide, poisoned, hanged, falllen from a horse, unknown etc. Tombstone zelf hadden we gisteren al wel gezien dus besloten we op tijd te gaan rijden naar Yuma. Het is een rit van 4.30 uur rijden. Onderweg nog even de benen gestrekt bij Starbucks en gelijk maar een Caramel Macchiato gehaald.

Yuma ligt nog net in Arizona, tegen Mexico aan en we zijn dan weer bijna terug in de staat waar we begonnen zijn, California. Volgens het Guiness Book of Records is Yuma de zonnigste stad op aarde, de zon schijnt er 91 % van de tijd en is ook de meest droge stad van de VS. Als we er aankomen is het bewolkt en benauwd warm. We checken in bij Hampton Inn & Suites en besluiten om te gaan kijken bij RV Rentals, voor als we nog eens naar Amerika gaan. Degene die in de buurt zitten verkopen alleen RV's dus zullen we toch online moeten gaan zoeken. We gaan nog water halen bij 'Walmart' en een warme hap en besluiten onze hotelkamer niet meer te verlaten. We hebben het wel weer gehad voor vandaag! Morgen misschien de Colorado nog even opzoeken, dezelfde rivier die door de Grand Canyon stroomt. Het blijkt dat je de Colorado in de Grand Canyon ook per boot af kan gaan, onder begeleiding van een gids. Wel met anderhalf jaar wachttijd......wie weet?

Morgenavond slapen we in ieder geval in San Diego!