Peter-en-Margareth.reismee.nl

This is L.A......

Vanmorgen om 6.00 uur werd ik wakker gemaakt met een knuffel, vandaag gaan we naar Universal Studio's!! Peet heeft geboekt, als verrassing nog voor mijn verjaardag, de V.I.P. tour inclusief lunch. We moeten om 11.00 uur aanwezig zijn en we hebben er zin in!

Om 7.00 uur zitten we in de auto, van San Diego naar L.A is het 2 uur rijden maar ons is verteld dat het erg druk is. We willen natuurlijk niet te laat komen! We naderen L.A en de drukte is enorm! Wat een spits. Bij de laatste afslag moeten we Parking Frankenstein Valet hebben en arriveren om 10.15 uur. We hoeven alleen uit te stappen, de auto wordt voor ons geparkeerd (wouw....ik voel mij echt een V.I.P.) We lopen richting ingang en na de security controle lopen we door naar de V.I.P ingang. Ze vraagt of we een tour eerder mee willen, tsja.....we zijn er nu toch! We verzamelen in een grote kamer voorzien van koffie, fris, en allerlei soorten broodjes, sandwiches, koekjes en gebak. Het lijkt wel een high tea! Onze groep telt negen personen. Onze tourgids voor vandaag is Paul. We krijgen een V.I.P kaart om te dragen, maken afspraken en gaan op pad naar de eerste attractie. Overal staan er rijen te wachten maar wij hebben een directe doorgang, supergaaf!!

Startende met een scène uit Waterworld, gaan we vervolgens naar Harry Potter, net zoiets als Ratatouille in Disneyland Parijs, awesome! Daarna naar special effects, ook daar zitten we vooraan. Daar laten ze zien hoe het werkt met geluid en er worden mensen uit het publiek gevraagd om te helpen. Een van hen heeft een pak aan met sensoren waarvan ze de menselijke trekjes bij b.v. een knuffelbeer in kunnen vullen, leuk om te zien!

Om een uur of twee gaan we lunchen. Er staat van alles voor ons klaar, van kipfilet, zalm, pastasalade, sushi, gebakken aardappeltjes, friet, meatballs, groenten tot crème brulee, flensjes met nutella, bonbons, aardbeien in chocolade gedoopt, teveel om op te noemen (en dan noem ik al veel!). Heerlijk geluncht dus en koffie toe. Er komt een man met een lange zwarte cape tot aan de grond en verlengde hoektanden onze kant oplopen, Dracula!

Hij vraagt aan verschillende gasten waar zij vandaan komen, zo ook aan ons! Amsterdam zeggen we (Alkmaar is niet bekend bij de gemiddelde Amerikaan) en hij zegt mij "enjoy you're day, it's gonna be you're last, I will see you tonight....". Scary guy....... Als Peet naar de wc gaat komt hij terug en we raken in gesprek. Hij vraagt mij hoe lang we hier zijn, hoe lang onze vakantie nog duurt, hoe lang we bij elkaar zijn, wat we gezien hebben etc. Ik vraag hem of 'the walk of fame' in de buurt is en hij geeft nog wat tips over meer bezienswaardigheden. The walk of fame blijkt vlakbij te zijn dus besluiten we dat te doen als het park sluit voor we naar het hotel gaan. Na de lunch hadden we de tour in de bus, behind the scènes. Afgewisseld met attracties en een bezoek aan een opslag waar meubilair enzo 'geleend' kan worden, ontzettend gaaf!

Na deze tour was het inmiddels 17.30 en werden we los gelaten. We wilden nog naar Transformers en Jurrasic Park. We zaten al in het karretje onderweg naar de attractie Transformers toen er een storing optrad, zou 5 à 10 minuten duren. Na 15 minuten stopte alles ermee en zijn we uit het karretje gehaald, de attractie sloot vanwege de storing. Jammer, het was al tegen zessen en het park was sluitende dus besloten we nog een DONUT te halen en richting walk of fame te gaan.

Alweer ontzettend druk en wat een a-sociaal rijgedrag, zen.....we hebben vakantie. We zijn aangekomen en parkeren de auto. De walk of fame begint precies daar waar we de auto hebben geparkeerd. We besluiten een stuk te lopen aan de ene kant, over te steken, en terug via de andere kant. Dan hebben we het wel gezien! We gaan naar het hotel in Lawndale en checken rond achten in, na een meer dan geweldige dag!! Mocht er morgen geen verhaal zijn dan weten jullie waarom....... En anders, tot morgen!

Karin pover

Wow amazing weer deze dag!!!