Peter-en-Margareth.reismee.nl

Alcatraz

Dag drie

Vandaag staat helemaal in het teken van de bezichtiging van Alcatraz. Tickets hiervoor zijn drie maanden geleden bij de aanvang van de verkoop online gekocht. Dat Peter ging boeken waren de maandag en dinsdag al uitverkocht(!) dus direct voor donderdag een avondbezichtiging besteld. We moeten om 18.00 uur aanwezig zijn. Spannend!

Maar eerst gaan we naar Stonestown, a big mall zo'n 15 min van onze B&B. Uit de garage komt de Indian en Here we go again! In de verte doemt al groot Macey's op en voor de Indian hebben ze speciale parkeerplekken. Dicht bij de ingang alsof je een beperking hebt. We hebben al eens eerder een "mall" bezocht (New York) maar toch leuk om weer eens te bezoeken. Meer van hetzelfde daarbinnen dus we waren al snel weer op weg. Op weg naar pier 33 waar het allemaal zou gaan gebeuren. Zoals ik al zei, Alcatraz.

De Indian op een parkeerplaats achtergelaten aan de overkant van de pier. Even kijken waar we ons moeten melden. Het was nog erg vroeg dus Fisherman's Warf gelijk maar bezocht. Bubba Gump Schrink bestaat dus echt! Nog even koffie gedronken en terug naar downtown gereden om een paar flessen water te halen. We moesten nog even wisselen voor de parkeermeter omdat we er toch tot uur of tien zouden zijn.

Eindelijk was het zover, we mochten de boot op! Na een rondvaart om één kant van het eiland gingen we van boord. Het eiland heeft van 1934 tot 1964 gediend tot zwaar beveiligde gevangenis waar in totaal1576 gevangenen gezeten hebben. Als bekendste Al Capone. We kregen een rondleiding met audio vertaald, na gesynchroniseerd. Peter zei achteraf dat hij beter de originele versie had kunnen kiezen dan hoor je namelijk de echte stemmen. Een tip voor de lezers als je ooit het eiland bezoekt. Het was zeer indrukwekkend, een cel van 1.50X2.00X3.00 waar je ook in kon, the Hole waar geen licht binnen kwam, de eetzaal waar gasflessen aan het plafond hingen die op afstand konden worden bediend bij problemen in de eetzaal.

Het was weer een mooie dag in San Francisco en deze kan van de bucketlist!