Peter-en-Margareth.reismee.nl

Shop untill you drop...

Vandaag willen we naar Harrods, en shoppen.......hebben we vanmorgen besloten onder het ontbijt. We kijken welke metro uitgang het dichtste bij Harrods is, Knightbridge. Als we bovengronds komen is meteen wel duidelijk dat dit het shoppingcentre van Londen is en wat een drukte! We starten bij Harrods, wat een 'rijk' warenhuis. We komen natuurlijk vooral voor de kerstafdeling en vragen welke verdieping. De tweede, en zeer de moeite waard. Als ik toch eens een dikke prijs win bij de postcodeloterij gaan we zeker terug! We hebben er zeker twee uur rondgelopen en hadden niet het idee alles gezien te hebben.

Van daaruit naar Bershka, Zara, H&M, Primark ( jawel!) en meerdere 'andere' winkels. In de Primark is op de tweede etage een koffiegelegenheid waar we een pauze ingelast hebben. Ik moest nog even naar het toilet en er stonden er twee voor mij in de rij, een meisje, druk pratend tegen twee meiden die èn het dames èn het herentoilet bezet hielden en een jongen die eieren voor zijn geld koos en hulp ging halen. Het invalide toilet kwam vrij en ik vroeg haar of zij daar wilde maar zij wilde wachten op de twee die het toilet bezet hielden, niet dat ze dachten dat zij er zomaar vandoor konden gaan. Ze had er nog een appeltje mee te schillen! De twee kwamen van het toilet en kregen ruzie met de dame die stond te wachten maar dat ik van het invalide toilet af kwam waren ze verdwenen, gelukkig, totaal geen zin in een 'catfight'. Manon zat te wachten met koffie, zij had er ook iets van mee gekregen maar alle betrokkenen waren verdwenen. Koffie!

Onderweg even een lunch stop ingelast voor een chiabatta met kip, pesto en mozzarella, lekker! Uiteindelijk wilde we alleen maar stoppen met shoppen dus lieten we het droppen, uitgeshopt! In the tube en terug naar het hotel. De sleutel gevraagd en daarbij lag een reisstekker, één waar we onze telefoons en iPad konden opladen want die waren we vergeten. Fijn dat deze geleend kan worden in het hotel.

We hadden afgesproken lekker een maskertje te nemen, wijntje erbij en iets van roomservice te bestellen. Roomservice bleek niet veel te zijn (alleen ontbijt) dus toch maar weer in de schoenen om wat te gaan eten. We hebben zin in pasta, lopen de straat uit en.....Bella Italia blijkt om de hoek! We besluiten de tafel bij het raam te nemen en hebben er heerlijk gegeten. Teug in het hotel nog wel even afgesloten zoals we van plan waren, was wel een erg strak maskertje, mijn oogleden hingen ervan en vooral niet lachen, dan is het leed helemaal niet te overzien! Wijntje erbij, two and a half men op de t.v.. Wel gelachen....... Met een heerlijk zacht smoeltje gaan we slapen. We besluiten niet de wekker te zetten, misschien morgen iets later starten? Morgen......

peter

Ik vind twee uur in Harrods onder de maat meiden,ging ervan uit dat jullie er de hele dag zouden zwerven!
Verder lees ik niets over eventuele aankopen die jullie hebben gedaan?
Benieuwd naar de verdere avonturen van 'Wiske&Wiske'