Peter-en-Margareth.reismee.nl

Dejavu, delay.

Vanmorgen zaten 'Nonnie' en ik om 7.25 uur in de trein, waren rond 8.30 uur op Schiphol AirPort om om 10.25 uur naar London Heathrow te vliegen met British Airways. We kijken op het bord, vlucht BA 0429, delay.......jammer! Bij de controle heeft Manon haar boardingpass in het bakje gedaan en is weg. Even nagevraagd en bij de Check-Inn printen ze een nieuwe voor haar uit.

Na een Caramel Macchiato met cranberry muffin (Starbucks, what else!) en na nog wat winkels bekeken te hebben lopen we naar gate 4 en boarden om 10.40 uur, valt nog alles mee. We landen om 10.50 uur op Heathrow.

Ik heb van het reisbureau een boekje gekregen, 100% Londen, met handige tips, trips, wandeltochten en weetjes. Daarin stond dat het handig was een oyster kaart te kopen voor het reizen met the underground, tube. Dus 20 min. later, na gevraagd te hebben waar we eruit moeten voor het hotel, zitten we in de 'tube'. We stappen uit bij 'Bayswater' (de eerste keer verstond ik spacewater) en na nog geen vijf minuten wandelen staan we voor het Phoenix Hotel waar we de komende vier dagen verblijven.

We zetten de koffers op de kamer en overleggen wat we het eerste gaan doen. In 100% Londen staan zes wandelroutes waarvan er één start vanaf de London Eye, dat lijkt ons een mooie start! We hebben inmiddels wel door hoe de 'tube' werkt en stappen bij Westminster uit, kopen tickets, die weer voor tickets in een ander gebouw moeten worden verruild, staan in een verkeerde (shortcut) rij dus lopen naar de volgende rij en mogen dan instappen! Pffft......wat een omleiding om binnen te komen, gelukkig is het niet druk. Je moet er wat voor doen maar het uitzicht is echt prachtig!

Van daaruit zijn we via Westminster bridge, over the Thames, langs 'the Big Ben' naar Houses of Parliament gelopen. Door Victoriastreet zouden we naar Buckingham Palace lopen maar we zagen een leuk verlicht straatje wat onze aandacht trok en weken van de route af. Op het einde van de straat zat een 'fish and chips' waar we onmogelijk voorbij konden lopen, en we lustten wel wat!

Het was inmiddels donker maar evengoed de route weer opgepakt. Via St James's park naar Buckingham Palace gelopen. Langs de Cabinet War Rooms, Downingstreet en uiteindelijk kwamen we uit op Trafalgar Square. We waren wel klaar met de dag, nog een fles wijn gekocht voor op de kamer en via de Underground aldaar, wel met vertraging, terug naar het hotel gegaan. WiFi is trouwens ruk in het hotel.

Morgen onder het ontbijt, tussen 7.00 en 10.00 uur, gaan we overleggen waar we gaan shoppen.

Welterusten.