Peter-en-Margareth.reismee.nl

The Towerbridge

Vanmorgen iets later aan het ontbijt verschenen, 9.45 uur, net op tijd! We hebben een soort van uitslaap dag gepland en dachten op die manier langer door te kunnen, tenminste......dat was het plan.

Om de hoek zit een winkelcentrum waar we naar binnen lopen, ook weer een H&M, Zara, en een verkooptechniek van een minuutje. Een jongeman vraagt een minuutje van mijn tijd, pakt mijn hand en begint vervolgens met een sponsje mijn duimnagel te poetsen en als hij klaar is glimt deze, werkelijk waar! Weer vraagt hij een minuutje en neemt ons mee de winkel in, vraagt mijn handen te wassen en bewerkt ze met een soort scrub crème. Hij haalt van alles uit de kast om het 'sponsje' te verkopen alleen hoort daar ineens van alles bij en kost £ 70,-, ik dacht het niet! We lopen door en Manon vraagt of ik al mijn ringen nog heb! Sneaky basterd, maar ik heb ze nog.

We besluiten vandaag de bootcruise over de Thames te doen en starten de dag met the underground. We zijn al eerder die kant op gegaan toen we the Londen Eye bezochten en we weten aardige weg te vinden in de 'tube'. De uitstap is Westminster, bij de pier. De voucher meegenomen en omgewisseld voor tickets richting the Tower bridge, enkele reis. We hebben een leuke, grappige gids aan boord die verteld over de gebouwen langs the Thames met hilarische grapjes tussendoor.

We hebben aansluitend tickets voor the Tower bridge en ik ben erg nieuwsgierig naar de glasplaat waar je overheen kunt lopen. We 'skippen' de historie van de brug en lopen direct naar boven. Een hele rare gewaarwording dat glas, alsof je er zomaar doorheen kan zakken. We lopen naar de andere kant van de brug waar een souvenirs winkeltje zit. Een jaar of 25 geleden was ik hier met Peet en in dat souvenirs winkeltje hadden we de 'baking' plaat die in de keuken hangt gekocht. Jeugdsentiment, maar het winkeltje is behoorlijk vernieuwd en anders als in mijn herinnering.

We kopen een bekertje nootjes en lopen richting the 'tube' om naar Bondstreet te gaan, vlakbij Oxfordstreet, de winkelstraat. We zijn beide eigenlijk wel shopmoe en besluiten terug naar het hotel te gaan. Ik wil nog even kijken of de Harry Potter tour te boeken is maar deze is alleen nog beschikbaar voor één persoon, jammer. We lopen nog naar de supermarkt voor noodles, chips, toastjes en wijn en besluiten ons daarmee op te sluiten in onze hotelkamer. Er is een leuke film op t.v. Last Vegas, met Morgan Freeman, die gaan we kijken. Proost!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!