Peter-en-Margareth.reismee.nl

Sonoma

Dag vier

Vanmorgen, iets later als de vorige dagen, besloten we om naar Sonoma te gaan. The wine county. Mooie en vooral warme streek. We vertrokken vanaf San Francisco waar het mistig en killig was. Maar toen de velden, waar de druiven groeien, in het zicht waren gingen de jassen uit. Wat een verschil van temperatuur op een afstand van 90 mile.

Na een stop bij subway verder naar het centrum gereden. Mijn boots uit en teenslippers aan, die doe ik standaard in één van de koffers. We hadden de Indian op een parkeerplaats gezet en werden aangesproken door een bezorgde bewoner. Er waren speciaal parkeerplaatsen voor motoren anders zouden we misschien een boete krijgen, lief hè?

Een mooi pand in het midden, cityhall, typisch Amerikaans. Met daarachter een park met lekker veel schaduw. Er zijn verschillende mooie gangetjes die leiden naar een plein erachter waar wijn geproefd kan worden. Na wat rondgelopen te hebben een ijsje gehaald en in het park opgegeten, even afkoelen.

De Indian weer gestart, waarvan omstanders altijd direct omkijken, om onze weg richting de Golden Gatebridge weer te hervatten. We wilden de afslag voor de brug nemen, deze gaat naar boven waar je een prachtig uitzicht op de brug hebt. Nog even foto's gemaakt. Je kent de plaatjes vast wel, de staanders in de mist, prachtig!

We besloten nog even langs een supermarkt te gaan voor flessen water. We waren weer naar de "mall" gereden waar we gisteren waren (stond nog in de TomTom) maar daar was geen supermarkt maar wel WiFi! Opgezocht waar de dichtstbijzijnde supermarkt is en ik zag een bericht van Bea, de vrouw van Peter zijn neef. Zij wonen in Canada. Ze was op dat moment in San Jose, vlakbij San Francisco! Zij was naar Winchester Mystery House in San Jose geweest en zei dat we daar echt heen moesten gaan, ze had genoten. Dus wat gaan wij morgen doen?Juist, naar Winchester Mystery House! Maar ook naar Lombard Street, ook bekend als Snake Alley. De meest bochtige straat van de wereld!

Tot morgen!

Arno en Mariska

Heerlijk om zo vanuit de luie bank met jullie mee te reizen! We kijken uit naar jullie volgende dag verslag????