Peter-en-Margareth.reismee.nl

Winchester Mystery House

Vanmorgen voor de laatste keer de Indian uit de garage gereden voor een rit naar San José, the Winchester Mystery House. Het is 50 minuten rijden en onder het rijden begint de temperatuur al op te lopen. Onderweg staat er een man naast ons bij het stoplicht, hij vertelde dat een vriend van hem dezelfde motor had en zelf had hij een sportster, had graag willen rijden op een dag als vandaag maar de motor stond voor onderhoud, hij wenste ons "a nice ride". Nou....dat was gelukt, het was weer een feestje!

Als we daar aankomen ruil ik de boots weer voor teenslippers, warm! We besluiten de volledige tour te nemen the Grand Estate Mansion en de BTS tour. Bea heeft niets teveel gezegd, geweldig! Het was ooit het huis van Sarah Winchester, weduwe van Amerikaanse wapenmagnaat William Winchester. Er werd 38 jaar aan één stuk gebouwd aan deze villa. Het staat bekend om de enorme omvang, absolute gebrek aan structuur en absurde eigenschappen. Er zijn 160 kamer waarvan 40 slaapkamers, 47 haarden, 17 schoorstenen. Er is een trap richting plafond die nergens heen leid. Ook vele moderne eigenschappen voor die tijd zoals toiletten, warmeluchtverwarming en gaslicht. Ze begon met bouwen in 1884 en is in 1922 overleden, er zijn sindsdien veel kamers niet af zoals de tweede ballroom. Absurd!

Na the Winchester Mystery House hadden we op de heenweg gezien dat we langs the airport reden en we besloten langs Hertz te gaan want we hadden nog wat vragen, o.a. over de GPS. We hebben de Ford Mustang 10 maanden geleden besteld en betaald en nu blijkt deze er morgen niet te zijn. Morgen afgesproken om 7.00 uur de auto op te halen, we zullen zien!

Daar vandaan was Peet zo teleurgesteld maar evengoed naar Lombardstreet gereden, de meest bochtige straat van de wereld. We hebben de straat niet kunnen vinden helaas. We kregen nog een tip om Coit tower te bezoeken dus daar maar heen gereden. De toren is gebouwd van een schenking van de rijke Lillie Hitchcock Coit, voor de vrijwillige brandweer. Bedoeld als sieraad voor de stad en uitkijktoren vanwege het uitzicht, het panorama van San Francisco. We konden niet meer met de lift naar boven maar evengoed genoten van het uitzicht.

Het is inmiddels 17.00 uur en we besluiten nog naar Pacific market te rijden voor nog een gallon water en take out diner. Op naar Addisonstreet voor ons diner en laatste nacht. De wekker gaat morgenochtend vroeg, om 7.00 uur aanwezig bij Hertz die hopelijk de juiste auto voor ons hebben. En later brengen we de Indian terug.

Wordt vervolgd.....