Peter-en-Margareth.reismee.nl

Trade

Ik heb van de week de Uber app geïnstalleerd om vandaag te kunnen gebruiken. Het lukte aldoor niet om een verificatiecode in te voeren maar, bleek later, een netwerkstoring te zijn. Vandaag is namelijk de dag dat de Indian plaats maakt voor de Ford Mustang, we gaan na zes dagen San Francisco aan de rondreis beginnen! Gisteren zijn wij na onze trip bij Hertz langs gegaan en daar werd verteld dat 'onze' Ford Mustang niet aanwezig zou zijn. Peet had al zo'n voorgevoel,10 maanden geleden besteld notabene. Afijn, vanmorgen dus een Uber besteld om bij Hertz te komen. De Indian moest later terug gebracht worden maar de gereserveerde wagen was ingevuld voor één bestuurder dus eerst met Uber naar Hertz, samen met de auto terug naar Tom en Saralie, daarna de Indian terug brengen en Uber bestellen om Peet weer op te halen. Was wel even een gedoetje maar ja, zo was het nu eenmaal besteld! De Uber stond keurig op tijd ( is er gewoon met 10 minuten) op het adres om ons naar Hertz te brengen. Aardige jongeman, was al om 4.00 uur (!) begonnen en had nog meerdere online zaken. Auto was schoon, rook lekker, prima! Wat anders als de chauffeur die ons bij aankomst naar Tom en Saralie bracht, wat een chagerijn! Bij Hertz kwam de medewerkster net aanlopen en inderdaad de bestelde wagen was er niet! Zij haalde direct de manager om dit op te lossen. We mochten een andere wagen maar we wilden wel een 'adrenalinecar', V8, Amerikaans! Nou....die had hij nog wel, een Dodge Charger V8 Hemi. Vooruit dan maar! Gratis twee volle tanken, navigatie, we kregen nog geld terug en ik mocht ook sturen. Probleem Uber bestellen om Peet op te halen bij Easyrider ook opgelost! Inmiddels was het 8.15 uur dat wij terug kwamen bij Tom en Saralie die klaar zaten met ontbijt. Lekker gegeten en zitten kletsen voor de laatste keer. Tom had nog tips en een plattegrond voor ons. Afscheid genomen van Tom en Saralie, koffers in de Dodge en op naar ons eerste nieuwe logeeradres. Miners Inn, Mariposa. Het was een rit van tweeëneenhalf. We waren erg vroeg, mochten eigenlijk om 15.00 uur pas inchecken. Dus hebben we wat rondgelopen, zonnebrand en ijs gekocht en naar het infokantoor gelopen voor parkkaarten. Hiermee kom je in (bijna) alle nationale parken. Ingecheckt! Fijne kamer met airco, bubbelbad, televisie en WiFi! Peet ging even flexen en relaxen en ik ging 'the Pool' even checken. Er was een ligbed vrij dus heerlijk tweeënhalf uur in de zon gelegen. Peet sliep nog dat ik terug in de kamer kwam dus bubbelbad genomen, aangekleed, Peet wakker gemaakt en een eettent opgezocht. Restaurant 1850 werd bij de receptie aangeraden, 0.5 mile lopen. Niets teveel gezegd, heerlijk gegeten! Terug naar het hotel voor een heerlijk koele nacht, welterusten! Yosemite, tot morgen!