Peter-en-Margareth.reismee.nl

Yosemite

Vandaag naar Yosemite park geweest, zo'n uur rijden van ons logeeradres in Mariposa. De oohhh en de aahhhh's bleven niet uit. Wat een geweldig natuurverschijnsel! We hebben verschillende stops onderweg naar boven gemaakt voor foto's. Helemaal boven was Glazier's point en vandaar uit kon je verschillende hikes doen. We besloten naar Yosemite Valley te lopen, zou zo'n 4,4 ml zijn. We hadden tenslotte de "hikes shoes" meegenomen.

Peet had wel borden gezien dat er "no shuttle beween Glazier's point and Yosemite Valley " was. Maar we dachten dat het niet zover zou zijn, tsja.... Beneden in de Valley aangekomen hoorden we dat de laatste bus naar Glazier's point om 13.30 uur zou gaan, het was 13.25 uur. We moesten nog naar de overkant, zo'n 250 m doorlopen daar was een brug, de brug over, rechtsaf.....je snapt het al. De bus ging net weg, te laat!

Daar sta je dan, bij de receptie gevraagd of dit echt de laatste bus was, ja dus. Hoe komen we dan bij Glazier's point, daar stond de "Hemi". We konden een laatste bus boeken om 19.00(!) uur. We besloten toch de track omhoog te lopen, heen was het 2 uur 20 dus drie uur lopen omhoog. We kwamen er al gauw achter dat dat niet ging lukken dus weer terug naar de Valley gelopen om de bus van 19.00 uur te bestellen.

Eerder, onderweg naar boven hadden we een brandlucht geroken. We waren nog te hoog om rook te zien en later was de rooklucht ook weg. Wij naar de receptie om de bus te boeken, we hadden al gepland dat we dan daar zouden eten, is de busrit van 19.00 uur gecancelled vanwege het vuur. Enige optie, liften. Lopen ging echt niet. Nog een chauffeur gevraagd die er heen zou gaan maar we mochten niet mee, privatetour. Verschillende mensen gevraagd maar je begrijpt het al, niemand die naar Glazier's point zou gaan. Er liep op een gegeven moment een man, die ik al gevraagd had, achter ons aan. Hij wilde ons wel brengen maar niet voor niets, dat snapten we wel, het was gauw 50 minuten weer omhoog!

We gingen akkoord, hij stelde zich voor als Ed en Ed had een camper. Voor we in konden stappen moest er eerst ruimte gemaakt worden ( een bende in die wagen). Peet voorin en ik achter, in het midden. Ed kwam uit Californië, Santa Rosa, en praatte honderduit. Politics, where you live the best, the elections (hij vond zowel Hillary als Trump niets), de wetgeving over geweren, het was geen saaie rit naar boven.

Eenmaal boven, keurig afgezet bij de "Hemi" hebben we hem hartelijk bedankt en zijn gelijk doorgereden naar het hotel. Daar besloten we voor vandaag maar naar Subway te gaan voor een broodje. In de hotel kamer opgegeten en even een heerlijk bubbelbad genomen, voor het zwembad was het te laat. Als de zon weg is koelt het behoorlijk af. Het was me het dagje wel!

Vannacht onze laatste nacht in Marisposa, morgen naar Sequoia, Kings Canyon! Tot dan!