Peter-en-Margareth.reismee.nl

Sequoia/ King's Canyon

Vanmorgen vroeg, 9.00 AM, afscheid genomen van Miners Inn. Als alle hotels van onze route zo zijn dan hoor je ons niet klagen. Na een douche en een heerlijk ontbijt stappen we weer in de "Hemi" voor onze volgende stop, King's Canyon/Sequoia

We krijgen geen genoeg van het landschap waar we doorheen rijden, woest en ongerept. We stoppen bij een sign waar "gunstore" opstaat, heeft altijd Peter's interesse. We worden verwelkomt door ZZ een herdershond. We gaan geen geweer kopen maar ik mag wel een foto maken.

We rijden door naar King's Canyon/ Sequoia voor de "giant trees". Sherman bezocht, echt een giant van 11.1 mt doorsnede, 83.8 mt hoog en 2300 tot 2700 jaar oud, prachtig om te zien! Overal een prachtig uitzicht, hier is het heel uitgestrekt maar dan hebben we het wel gezien. Het is net als een boswandeling in Nederland, alleen ga je met de auto. We besluiten geen "trial" te doen vanwege de spierpijn van gisteren!

Cristal Cave is een ander verhaal, daar heb ik graag wat extra spierpijn voor over. De Tour start om 15.00 uur, eerst een traject van 30 minuten naar beneden. De tour zelf 45 minuten en dan weer omhoog 30 minuten. Het is werkelijk prachtig daar beneden! Het was inmiddels 16.30 uur, tijd om naar het hotel te rijden in Visalia, Wyndham resort. Rond 18.00 uur ingecheckt, voor één nacht dit keer. We hebben een kamer met twee tweepersoonsbedden, er zou vanuit het reisbureau twee bedden gereserveerd zijn (?) nog gevraagd om eventueel te ruilen, toch wel zonde maar alles was vol geboekt. Heerlijk gegeten in het Resort, kleren uit de "Hemi" gehaald voor één nacht want morgenvroeg gaan we verder naar Death Valley, welterusten!