Peter-en-Margareth.reismee.nl

Death Valley

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben in Wyndham Visalia hebben we alvast de spullen in de "Hemi" gezet en uitgecheckt. Bij het uitchecken zei de man bij de receptie "goedemorgen". We hadden wel bij het inchecken gezien dat de manager Pieter van den Broecke heette, wij dachten Belgisch. Maar bleek een Nederlander te zijn, waar vandaan in Nederland? Alkmaar........nou ja, daar wonen wij ook! Ben je helemaal in Visalia California kom je een Alkmaarder tegen, grappig!

Na het ontbijt, scrambeled eggs with toast and fruit, gaan we weer op pad. Want vandaag hebben we een flink stuk te rijden, 558 km, ongeveer 7,5 uur rijden naar Death Valley.

Eigenlijk hebben we de hele dag in de auto gezeten maar het was een feestje, wat een uitzicht! Geen moment hebben we ons verveeld. Nog even gestopt onderweg om even om ons heen te filmen. Dan zie je wat we eigenlijk de hele dag gezien hebben, fantastisch, wat een natuur!

De legende over Death Valley verteld over een groep goudzoekers die in 1849 verdwaalden in de Valley. Wekenlang zochten zij naar een weg die hun uit de Valley zou leiden. Voor zover bekend is er één overleden waarna de anderen allen dachten te overlijden. Ze hebben uiteindelijk toch weg uit de Valley weten te komen en hebben zich in leven weten te houden door hun ossen op te eten en water uit de beekjes te drinken. Ze gebruikten het hout van hun karren om vuur te stoken. Het verhaal gaat dat toen de verdwaalde goudzoekers eindelijk de vallei achter zich lieten één van hen zich omdraaide en zei; 'Goodbye, Death Valley'.

Om 16.00 uur aangekomen bij het volgende hotel, Furnace Creek Ranch Resort, Death Valley waar we één nacht verblijven. Nog even naar de supermarkt voor een heerlijk ijsje die we opgegeten hebben in een schommelstoel "on the porch". Later nog water, wat nootjes, zoutjes gehaald voor vanavond.

Het is erg donker om ons heen, er is totaal geen verlichting in de omgeving. We hebben onze kleren gewassen en alles hangt aan het balkonnetje. Met deze hitte zal het morgen wel droog zijn.

Morgen naar onze volgende locatie, Las Vegas!