Peter-en-Margareth.reismee.nl

Las Vegas

Vanmorgen 8.00 uur koffie gezet op de kamer, heerlijk effe een bakkie op 'ons' balkonnetje. In de schaduw dus nog even lekker koel. Even appen met een vriendin, zij had ook plannen naar Las Vegas te gaan en ja hoor, zij is er! De was is vannacht allemaal droog geworden, hoe kan het ook anders met deze temperaturen ????. Even douchen en op naar ons ontbijt. Het uitzicht vanuit ons tafeltje is weer awesome! Uitgecheckt, 'Hemi' vol getankt en door het geweldig woeste landschap op naar Las Vegas!

Bij Pahramp zien we een Walmart en stoppen even voor water en koekjes. Uiteindelijk gingen we weg met 5 hemdjes, een vest, een truitje, onderbroeken, road atlas, verse donuts (jammie), koekjes, twee flessen coca cola, 3 galons water en koekjes ( of had ik dat al gezegd). We stappen weer in de 'Hemi' om onze weg naar Las Vegas te vervolgen.

We besluiten om eerst naar Hooverdam te gaan voor we inchecken in het hotel. Het grootste bouwproject van Amerika zorgde voor werkgelegenheid gedurende de grote Depressie in 1929. Het voorziet de droge woestijngebieden van water en elektriciteit. Zo geweldig om te zien en door mensenhanden gebouwd!

Daar vandaan naar het hotel gereden, Holiday Inn Desert Club Resort. We arriveren om 16.00 uur en we kunnen direct inchecken. De 'Hemi' mag voor de deur, koffers eruit en naar de kamer. Prachtige kamer, twee slaapkamers, twee badkamers, woonkamer, volledige keuken, eethoek en een walkincloset, die heb ik thuis geeneens! En natuurlijk airco, die Hooverdam heeft een werk aan alleen alle airco's al!

Alles geïnstalleerd, plattegrond mee en op naar 'The Strip', Las Vegas blvd. Wat een contrast met de stilte van de afgelopen dagen. Overweldigend, soms schreeuwerig, vooral nep maar erg leuk om te zien! Een beetje minder zijn de zwervers die overal liggen en zitten te bedelen, hoort bij een grote stad denk ik. We lopen een souvenirwinkel in en wie komt daar binnen? Gré, de vriendin waar ik vanmorgen mee appte! Ze hadden geen tijd voor een bakkie, hadden een show besteld. Maar hoe groot was de kans dat we elkaar tegen het lijf zouden lopen.....Grappig!

We besluiten terug te lopen naar het hotel om te gaan eten. Het is lekker rustig, we gaan aan de bar zitten. Peet gaat voor een Fish and chips en ik neem de veggieburger met sweet potatoes. Het smaakte allemaal weer prima! Het was weer een volle dag en we houden het voor gezien! Voor morgenavond hebben we de shuttle naar Fremontstraat geboekt, waar Las Vegas ooit begon.....ik ben benieuwd!

Karin pover

Wat een klein wereldje dan in zo'n groot land om je vriendin te zien. Bizar. Gaaf hoor om te lezen dat jullie zo genieten!!