Peter-en-Margareth.reismee.nl

Downtown Vegas and Zion

Vanmorgen om 10.00 uitgecheckt. Om 9.45 werd er al aangebeld, housekeeping!! We zijn nog niet klaar dus weggestuurd, ze wachten nog maar even, make 'em a little..... We hebben nog plannen om naar Gass te gaan om de Pawnshop te bezichtigen. Gratis parkeren, nice! Als we binnen lopen hebben we het gevoel er al eerder geweest te zijn, tv. Leuk om gezien te hebben!

Als we de 'Hemi' weer ophalen rijden we verder 'on Gass' en diverse wedding chapels trekken mijn aandacht. Ik kan het niet laten en MOET een foto maken. Je kan hier op allerlei manieren trouwen, Elvis style, pink caddilac, white chapelisch. Name youre pick!

Onderweg, en dat hadden we al gezien, rijden we langs MOB museum. Daar gaan we ook nog even heen. 'Hemi' geparkeerd en kaartje met audiotour gekocht. Drie verdiepingen info over 'the mob'. Indrukwekkend! Het was inmiddels 14.00 uur, aan de overkant een hotdog gegeten en op naar Zion, onze volgende stop.

Als we Vegas uit rijden zien we de verlichting, schreeuwende reclame en imponerende gebouwen minder worden, nog enkele zwervers en we zijn de stad uit. De enorme drukte geruild voor de bergen en de rust.

We zien de bergen veranderen van kleur, meer roodachtig. Zion ligt 275 km van Las Vegas af dus vandaag hoeven we niet ver te rijden. Onderweg stoppen we bij een winkel/eetgelegenheid, ziet er erg gezellig uit en wat een uitzicht aan beide zijden! In het restaurant neemt Peet een pecan-caramel pie en ik ijs, alles zelf gemaakt. Heerlijk! Peet is nog even terug gegaan om haar te complimenteren over de taart, het recept zal ze niet geven denk ik.....

Aangekomen in Zion, Pioneer Lodge, ingecheckt en de airco aangezet. Prachtig gelegen zo tussen de bergen! We hebben nog wat brood en niet veel honger dus we besluiten op de kamer te eten. Rondje buurt gedaan, het restaurant blijkt failliet te zijn. Voor de rest same old souvenirsshops and all.... Koffie gezet, nog even een bakkie en than we call it the night!

Morgen Bryce Canyon!