Peter-en-Margareth.reismee.nl

Indian Country

Vamorgenrond 10.00 uur naar Arches gereden. Ook weer een prachtig park! Weer heel anders als de andere nationale parken. Ik was wel wat teleurgesteld omdat je voor de Arches elke keer een flinke wandeling moest maken om deze te bezichtigen en daar hadden we niet veel tijd voor. Eigenlijk hadden we eerder weg moeten gaan maar ja, als je moe bent moet je ook slapen! Rond 13.30 uur lieten we Arches achter ons. We hadden nog "hole 'n the rock" en "Indian Ruïns op ons lijstje, deze kwamen we gisteren onderweg naar Big Horn Lodge tegen.

We rijden bij Hole 'n the rock het terrein op en lopen naar binnen. Op het eerste gezicht gewoon een souvenirsshop. Er zou een Tour zijn maar duurde maar 12 minuten. We vroegen wat de Tour inhield en bleek alleen een woonhuis te zijn. De souvenirsshop bleek een restaurant geweest te zijn. Leek ons niet zo interessant en aangezien we niet veel tijd hadden sloegen we deze over. De parkeerplaats was wel leuk!

Het bordje Indian Ruïns hebben we niet meer gezien onderweg maar wel Valley of the Gods en Navajo Twin Rock. De laatste kwamen we het eerst tegen, die staat op de foto. Op de kaart leek het of Valley of the Gods er vlakbij was. Eerst dachten we dat we er voorbij waren gereden en ineens stond er een bord. Het was een onverharde weg en we hebben het niet helemaal uitgereden maar was wel weer prachtig om te zien.

Het was inmiddels 16.30 uur toen we ingecheckt waren bij Mexican Hat, erg vroeg om al op je hotelkamer te zijn. We besloten om alvast naar Monument Valley te rijden om te informeren naar een of the road tour met Navajo gids om daar het achterland te verkennen. Het park is nog open en het kaartje wat we daar om 17.45 uur kopen is morgen ook geldig en we hebben de Tour kunnen boeken!

We kregen nog een tip waar je lekker kon eten dus bij restaurant Goulding's Dining Room gegeten. Terug gereden naar Mexican Hat. Morgen vroeg op, de Tour begint om 9.00 uur. Ik heb weer zin in morgen!