Peter-en-Margareth.reismee.nl

Monument Valley

Het motel was erg gehorig, we hadden de wekker gezet maar dat was eigenlijk niet nodig geweest. We hebben een date en moeten om 9.00 uur aanwezig zijn bij de lobby van het hotel bij Monument Valley voor een privé tour, spannend!

We zijn er iets later en praten nog wat met de eigenaars over o.a. het land wat de V.S, voor een gedeelte maar, heeft terug gegeven aan de Navajo. Onze gids gaat de wagen nog even omwisselen van een open off the road naar een dichte Chevrolet pick-up. Het heeft gisteren geregend en het is fris. De regen was overigens zeer welkom, de derde bui van dit seizoen!

Er komt een jongeman aanrijden, we schatten hem niet ouder dan 25 jaar, onze gids! Hij blijkt zeer betrokken en 100% Navajo te zijn. We hebben genoten van zijn uitleg op al onze vragen en ons verwonderd over alles wat hij weet, vanaf het begin van het bestaan van de Navajo. Met respect hebben we geluisterd. Hij heeft ons 'petroglyphs' laten zien van de voorouders, de Anasazi. Hij wist ons te wijzen op ' the sleeping dragon', een rotspartij waarin je echt een draak ziet! Hij liet ons op onze rug op de rots liggen om een 'eagle' te zien (arch in the rock). We mochten kijken in de 'hogan', de traditionele woning van de Navajo. Eigenlijk alles waar en wat je zelf niet ziet als je met je eigen auto de route rijdt. De route was sowieso niet te rijden met de 'Hemi'. We waren echt onder de indruk van deze jongeman!

Na deze geweldige ervaring besloten we nogmaals te eten bij Goulding's, so we did. We hebben nog een tochtje te maken naar Page, ons volgende logeeradres, op een afstand van ongeveer twee uur. Daar is ook een Walmart in de buurt waar we wat boodschapjes voor onderweg kunnen halen. Ingecheckt in Quality Inn Lake Power en via internet Antelope Canyon opgezocht. Blijk je van te voren te moeten boeken dus gelijk geboekt voor morgen, het internet werkt hier wel top!

Even lekker een bad genomen en nu een wijntje, welterusten!

Marlies

Wat weer een mooie ervaring en de foto's weer prachtig. Het mooie is dat aan je verhalen gewoon weet dat jullie zo genieten!! En wij genieten mee op onze manier door de combi daarvan????