Peter-en-Margareth.reismee.nl

Grand Canyon

We zaten vanmorgen eigenlijk al vroeg aan het ontbijt. We waren gewoon een keer zelf vroeg wakker. Antelope Canyon hebben we geboekt om 11.50 uur en het is niet ver rijden van Page, ongeveer 15 minuten. Omdat we eigenlijk niet goed weten waar we zijn moeten gaan we op tijd weg. Blijkt dat er meerdere touroperators zijn en zij lieten ons meerdere keren de Coppermineroad afrijden. Uiteindelijk bij de juiste, waar onze namen geregistreerd stonden. We konden kiezen om een Tour eerder mee te gaan (we waren er een uur te vroeg) en dat was prima! Eindelijk was het zover, we werden geroepen. We liepen al richting de Canyon toen de walkie-talkie van de gids afging, het was harder gaan regenen en we moesten terug, het ging niet door. Zo jammer! Maar in 1997 zijn er 11 toeristen omgekomen door een 'flash flood', ze nemen geen risico en dat is goed.

Dan rijden we naar Grand Canyon, onze volgende stop. Daar zijn we dan alleen eerder maar ik denk dat daar genoeg te zien zal zijn! Onderweg zijn we even gestopt, benen strekken en wat eten. Daar komt een oldtimer motor aanrijden en stopt ook bij ons. De motor is van 1913, mooi! We komen deze oldtimers al een aantal dagen tegen en blijkt dat er een Cannonball gereden wordt die maar liefst 17 dagen duurt!

Om 13.30 uur arriveren we bij Grand Canyon. Omdat we niet eerder als 16.00 uur in mogen checken besluiten we om alvast bij de viewpoints te gaan kijken. Dit overtreft alle parken die we tot nu toe gezien hebben, wauw!! Het is al snel 16.00 uur geweest, we gaan inchecken. Het is erg druk, ook op de parkeerplaatsen maar eenmaal ingecheckt vinden we een plaats vlakbij de hotelkamer. De hotelkamer heeft zicht op de Canyon maar ja......het is donker. We besluiten om nog te kijken voor een helikoptervlucht over de Grand Canyon. De telefoon werkt niet dus lopen we naar de receptie, zij draait voor ons het nummer en het is zomaar geregeld! Gaaf!! Morgen dus.....om 9.30 uur, ik kan niet wachten!!

Gauw slapen.....

Karin pover