Peter-en-Margareth.reismee.nl

Jerome and Cottonwood

Na een beetje bijgekomen te zijn na het natuurgeweld van gisteren zitten we rond 8.30 uur aan het ontbijt. Wat gaan we doen vandaag. Peet heeft iets gelezen over een stadje dichtbij wat eens verlaten was. Rond 1962 zouden er drie mensen wonen en nu een populatie rond de driehonderd. We vragen het bij de receptie en Barbera, die het ontbijt verzorgde, wist precies welk stadje Peet bedoelde, Jerome, the ghost town. So we go to Jerome ....... Ze vroeg of wij de groetjes wilde doen aan Don. Don is altijd te vinden bij de The Gold King Mine, doen we!

Het is een kleine 40 minuten van Sedona. Onderweg zien we nog een bord Cottonwood, daar gaan we ook even kijken maar eerst naar Jerome. De 'Hemi' geparkeerd en we lopen Jerome binnen, allemaal oude winkeltjes met mooie spullen. Het loopt erg omhoog en omlaag, kriskras door elkaar. Verderop zien we het bord "Gold King Mine", 'Hemi' opgehaald en naar de Mine gereden. Wat we daar allemaal zien....mijn moeder zeurt wel eens dat mijn vader de garage op moet ruimen, nou mam, kijk maar even naar deze foto's! We hebben ook de ingang van de 'mine' gevonden, dat was toch wel het minste wat ik vinden moest!

Daar vandaan naar Cottonwood gereden, wel even moeten zoeken maar gevonden! Er was een winkel(tje) met antiek. We dachten 'even' rond te kijken maar duurde even langer. We kijken wel eens naar dat programma, Pickers, dit was dan wel een winkel maar erg vol! Je weet niet waar je kijken moet.

Na dit stadje hadden we het wel gehad en zijn terug gereden naar Sedona, we zijn daar nog een nacht. Nog even doorgereden naar het centrum voor een ijsje en door naar het hotel. Morgen hebben we een lange rit naar Tombstone, zo'n 5 uur rijden met een tussenstop in Anthem. Daar zijn wat outletstores van o.a. Nike, Under armour daar gaan we ook heen! Vol dagje dus. Ik hoop in Tombstone toch wel een tumbleweed te zien, dat zou een wildwest town zijn. Peet zegt er al één gezien te hebben maar ik heb 'em gemist.

Misschien morgen? We kijken nog even naar 'Pickers'.....