Peter-en-Margareth.reismee.nl

Back in Cali

Na het ontbijt in Yuma zijn we rond 10.00 uur vertrokken richting San Diego. Het is een rit van ca 3.30 uur. Van onze 'Hemi' krijgen we aldoor een melding dat er olie ververst moet gaan worden dus besluiten we naar Hertz in San Diego te rijden. We hebben wel al rond de 3000 ml gereden maar toch vreemd als je een auto huurt voor drie weken. De GPS heeft gisterenavond een update gehad en sindsdien praat zij niet meer tegen ons, gaan we ook gelijk even vragen.

Ik zoek de dichtstbijzijnde Hertz op, wat lastig te vinden als zij onder het dak van een autodealer zitten zonder reclame op het pand. Zij kunnen ons niet helpen dus worden we doorverwezen naar San Diego AirPort.

In eerste instantie hadden ze in San Francisco niet de auto die we hadden gereserveerd, Ford Mustang V8, we waren akkoord gegaan met de Dodge Charger 'Hemi'. In San Diego hebben ze wel een Dodge Challenger V8 staan, dat wordt 'em! Hebben we toch nog een 'musclecar' voor de laatste week. Alle spullen overgezet en op naar het hotel, het is inmiddels 14.45 uur en 15.00 uur mogen we inchecken.

We krijgen wat tips van het hotel en een plattegrond. We besluiten om naar Mission Bay Park te gaan. Het lijkt wat op het Geestmerambacht en we hadden gehoopt dat er wat eetgelegenheid was maar het was er erg stil. We gaan naar Mission Beach! Daar in de buurt ligt ook het vliegdekschip USS Midway waar we morgen heen gaan, maar ook daar is niet veel te doen.

Dan rijden we nog naar een "Mall" en hopen daar een warme hap te scoren. Als ik 'Chinees Restaurant in de GPS zet zijn we dichtbij. We parkeren de auto en gaan binnen bij 'Elite Buffet', soort all-you-can-eat. Lekker gegeten, we betalen en krijgen nog een fortunecookie. Mijne zegt; The only rose without a thorn is friendship en Peet's cookie; Ancient sites beckon you to hit the road soon. Terug op de parkeerplaats start Peet de Challenger op afstand, blijft leuk! Er staat een stel naast ons geparkeerd en hij zegt, 'man, I love your car'. We raken aan de praat, het zijn enthousiaste jonge mensen die ook graag meer van de wereld willen zien. Leuk als mensen zo reageren op onze rondreis!

We rijden, inmiddels in het donker, terug naar het hotel. De dag is om, morgen weer een nieuwe! Een nieuwe dag in San Diego!!