Peter-en-Margareth.reismee.nl

San Simeon

Nou......ik ben er nog hoor, Dracula bleek ook best wel aardig en had leuke tips!

Vanmorgen verschijnen we iets later aan het ontbijt, zo rond negen uur. We waren ook best moe na zo'n hele imposante dag. Aan het ontbijt besluiten we naar Monica Pier te gaan in Santa Monica. We komen daar rond 10.00 uur aan en parkeren de auto voor twee uur. Het is erg rustig op het strand, op wat volleyballers na. We lopen via het strand naar de pier. Op de pier staat het bord einde route 66. Na de benodigde souvenirs winkeltjes, weer een Bubba Gump (San Francisco) en muscle beach lopen we terug naar de auto. We halen nog even water, doen een bakkie koffie en tanken de auto. Op naar San Simeon!

Het is ongeveer nog drie uur rijden als we rond 12.15 uur die kant oprijden. We zien het landschap veranderen van de hectische, drukke stad LA naar de rustige highway en groene bergen. We rijden weer langs wine tasting en oranges, lemons and pistachos for sale, heerlijk rustig.

Verderop zien we een 'mall' opdoemen, past op de een of andere manier niet echt in het landschap. We willen de benen even strekken dus doen we even een rondje 'mall'. We scoren nog een lekker luchtje en een souvenir voor 'Nonnie'. We gaan weer op weg!

Onderweg komen we Hearst Castle tegen, ligt vlak bij San Simeon. Daar gaan we morgen heen! We zijn bij het hotel aangekomen, vlak bij het strand. We checken in en gaan naar het restaurant aan de zee, lekker gegeten! Het is inmiddels 21.00 uur, onder een prachtig heldere hemel vol met sterren lopen we naar het hotel, de dag is al om. Morgen naar Carmel Monterey, zo'n twee uur rijden hier vandaan. Zo komen we dichter bij ons beginpunt wat ook ons eindpunt wordt.....